17 Şubat 2009 Salı

Piyasalar, Ekonomi, Borsa, Tüketim vs ...

Merhabalar, uzun bir aradan sonra tekrar birşeyler karalamak istedim...
Sebebine gelince bir kaç hafta önce patanla konuşmamızda borsanın 20 bin seviyelerine geleceğini iddia ettiğimde yok abi kesinlikle olmaz demişti. Bununla birlikte bugün ortak takibimizde olan sağlam ekonomistlerden biri aynı şeyi yazmış.

Şimdi yazıda bahsedilmeyen devamı ile ilgili tahminim:
Psikolojik dengenin oralardan döneceğine inanmaya devam ediyorum kısacası. Sonrasında da 30 binleri görecektir . İyi zamanlama ile % 50 yıl içinde kazanç sağlanabilir. Yükseln sektörler, riskle yaşamayı bilen ve sağlam adımlar atanlart olacak. Burada kağıttan anlamam diyenler A tipi İMKB değişken fonlara kendilerini bırakbilirler. Ancak bence 21 binin altına düştüğü anda alınmalı. Nerden biliyorsun temel dayanağın ... Kısaca ön özetle şöyle: Krizin kaynağı olan ABD ise neden dolar değer kazandı. Türkiye gibi sözde gelişmekte olan ülkelerde para kazanmak kadar kolay gelişmiş ülkeler var mı? Ne oldu terketti paralar. Lazım çünkü belli tepetaklak olacak önden biraz yükselt doları sonra bozdur kağıtları kaçarken de krizde kar et hem de % 25 -30 . Şimdi kriz böyle devam ederse son kalan kağıtlarda dolarla kaçacak. Dolar 1.85 i görür borsa 21 binin altına düşer, sonrasında destekden bir alım 3 ayda 30 bin, dolar 1.65 lerde kapatır seneyi.

Bunu yeni bir ekonomi yönelimi değiştirme ihtimalini de göz önünde tutmak lazım. Bozarsa o bozar birde birileri bir yeri işgal ederse ...


Son 5 yılın sanal devasa (aslında olmayan) büyümelerine bir bakın , oradan çok şey çıkar. Şunuda göz ardı etmeyelim "Herseyin rakamlastigi bir sistem de iflas ediyor" Psikolojik beklentiler daha değerli hale geliyor. İndirim günlerinde ihtiayacı olmadığı halde alışverişi abartan kadınların alışveriş dağılımı bence güzel bir örnektir.

Sanal büyümenin yarattığı etki, normalleşme sürecinde gerçek değerini buluyor. Bundan sonrası (politik etkileri gözardı ediyorum!) innovasyon ve sürekli tüketici beklentilerini değiştiren, kısa süreli aldatan ve gerçek anlamda tatmin eden olmak üzere üç alanda gelişecektir.
Ben içinde bulunduğum sektörde kablosuz ağlar modelini öneriyorum :) Sektörel yazılarıma ayrıca devam edeceğim.

Karma ekonomi modelini düşünüyorum birkaç haftadır , birşeyleri daha net oıturtmaya başlayınca yazacağım...
İyi geceler...

Altını göz ardı etmeyelim. Artış devam edecek.

2 yorum:

Patan dedi ki...

Cuma günü itibariyle İMKB endeksi 24.321. Borsanın spekülatif bir yapısı olduğunu hepimiz biliyoruz. 2 Nisan'da G-20 zirvesi toplanacak ve krize karşı önlemler konuşulacak. Bu zirveden somut adımlar, krize karşı önlem paketleri çıkmak zorunda, yoksa dünyada sosyal bir patlama olması kaçınılmaz. Ben borsanın 1 ay daha bu düzeylerde salınmasını bekliyorum, çok kötü veriler gelmediği sürece 20000'in altına düşmeyecektir. G-20 zirvesinden çıkacak olumlu karar beklentilerinin borsa oyuncuları tarafından satın alınacağı da muhtemeldir. Bu yüzden benim tahminim hala geçerli, 20000'in altına düşerse, cezamı da çekmeye hazırım, söz verdiğim yemeği ısmarlarım :))
Umarım bir kıpırdama olur piyasalarda, biliyorsun abi iş ve aş bekleyen binlerce insan var, en baştada ben :))

Baykan dedi ki...

Bu gidişle doğru çıkacağa benziyor... Baksan dolar 1.80 e dayandı Borsa 23000 ... Altın aldı başını gitti ...
İstiyorumki bu yorumları yapmayım.
Finansal enstrumanlardan para kazanmamayı insanların istihdamına , refahına mutluluğuna tercih ederim. Bizimkis ne parası olacak zaten 3 5 bin lira. kazansam ne olur kazanmasam neolur. Ama hala yüreğim burkuluyor insanların zor halini gördükçe :(